Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jarosława Dąbrowskiego w Krzętowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Publiczna Szkoła Podstawowa w Krzętowie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2017-09-14
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2022-03-25

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i głuchych.
  • Formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób korzystających z czytnika ekranu.
  • Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
  • Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
  • Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
  • Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
  • Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.

Wyłączenia

  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-23
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-25

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jarosława Dąbrowskiego w Krzętowie
  • Adres: 97-525 Wielgomłyny/ Krzętów ul. Stodolna 22
  • E-mail: dyrektor@pspkrzetow.pl
  • Telefon: 447871904

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Do budynku szkoły prowadzi wejście od ulicy Stodolnej. Budynek 2-kondygnacyjny składający się z parteru i piętra. Przed wejściem głównym brak schodów. Z prawej strony drzwi znajduje się dzwonek. Po wejściu, przy schodach istnieje możliwość wyłożenia specjalnych platform do wjazdu wózka inwalidzkiego, przy asyście pracownika obsługi szkoły.
  2. Sekretariat szkoły znajduje się na parterze i jest dostępny dla osób poruszających się na wózku.
  3. Korytarze wąskie, uniemożliwiające montaż urządzeń ułatwiających poruszanie się. Dla osób na wózkach dostępny jest hol oraz pomieszczenia na parterze, z wyłączeniem toalet.
  4. Schody na piętro budynku są niedostępne dla wózka inwalidzkiego. Przed wejściem do holu jest kilka stopni schodów.
  5. W budynku nie ma wind.
  6. Przed budynkiem i wewnątrz budynku brak stałych pochylni.
  7. Istnieje możliwość zastosowania nakładanej platform na schody przy wejściu do holu.
  8. W budynku i przed nim brak informacji głosowych.
  9. W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  10. Przed budynkiem istnieje możliwość skorzystania z nieoznaczonego parkingu.
  11. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  12. Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego.

Dodatkowe informacje

Na stronie internetowej można używać:

  • standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
  • przełączników rozmiaru tekstu.

Szkoła zapewnia komunikację poprzez:

  • dziennik elektroniczny,
  • usługę Microsoft Teams,
  • stronę internetową www.

Deklaracja poprawy dostępności

Aktualnie trwają prace nad poprawą dostępności strony internetowej zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1.