Publiczna Szkoła Podstawowa im. Jarosława Dąbrowskiego w Krzętowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Publiczna Szkoła Podstawowa w Krzętowie.
- Data publikacji strony internetowej: 2017-09-14
- Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej: 2022-03-25
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- W części filmów nie ma napisów dla osób niesłyszących i głuchych.
- Formularz kontaktowy nie posiada etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób korzystających z czytnika ekranu.
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
- Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań.
- Zamieszczone na stronie publikacje w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości.
Wyłączenia
- Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-23
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2025-03-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Iwona Mofina.
- E-mail: sekretariat@pspkrzetow.pl
- Telefon: 447871904
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jarosława Dąbrowskiego w Krzętowie
- Adres: 97-525 Wielgomłyny/ Krzętów ul. Stodolna 22
- E-mail: dyrektor@pspkrzetow.pl
- Telefon: 447871904
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Do budynku szkoły prowadzi wejście od ulicy Stodolnej. Budynek 2-kondygnacyjny składający się z parteru i piętra. Przed wejściem głównym brak schodów. Z prawej strony drzwi znajduje się dzwonek. Po wejściu, przy schodach istnieje możliwość wyłożenia specjalnych platform do wjazdu wózka inwalidzkiego, przy asyście pracownika obsługi szkoły.
- Sekretariat szkoły znajduje się na parterze i jest dostępny dla osób poruszających się na wózku.
- Korytarze wąskie, uniemożliwiające montaż urządzeń ułatwiających poruszanie się. Dla osób na wózkach dostępny jest hol oraz pomieszczenia na parterze, z wyłączeniem toalet.
- Schody na piętro budynku są niedostępne dla wózka inwalidzkiego. Przed wejściem do holu jest kilka stopni schodów.
- W budynku nie ma wind.
- Przed budynkiem i wewnątrz budynku brak stałych pochylni.
- Istnieje możliwość zastosowania nakładanej platform na schody przy wejściu do holu.
- W budynku i przed nim brak informacji głosowych.
- W budynku nie ma pętli indukcyjnych oraz oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Przed budynkiem istnieje możliwość skorzystania z nieoznaczonego parkingu.
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego.
Dodatkowe informacje
Na stronie internetowej można używać:
- standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki,
- przełączników rozmiaru tekstu.
Szkoła zapewnia komunikację poprzez:
- dziennik elektroniczny,
- usługę Microsoft Teams,
- stronę internetową www.
Deklaracja poprawy dostępności
Aktualnie trwają prace nad poprawą dostępności strony internetowej zgodnie z wymaganiami WCAG 2.1.