
Podsumowanie innowacji pedagogicznej "Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje’’
Innowacja pedagogiczna "Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje" była prowadzona w roku szkolnym 2023/2024 w miesiącach wrzesień-maj w klasach II-III. Celem tej innowacji było:
- zwiększenie świadomości uczniów na temat emocji,
- rozwijanie zainteresowania wnętrzem, swoimi odczuciami, ich genezą oraz możliwościami radzenia sobie z napotykanymi emocjami.
Stała i systematyczna nauka nazywania poszczególnych emocji, ich identyfikowania i uświadamiania sobie, że są one potrzebne i naturalne, wpłynęła pozytywnie na dalszy rozwój osobowości uczniów oraz poprawiła ich samoocenę. Innowacja zakładała zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Uczniowie realizowali zadania z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. drama, pogadanka, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów).
W ramach części „Nazywam i rozpoznaję emocje” grupa zrealizowała następujące ćwiczenia:
- Układamy emocje
- Emocje w sieci
- Lustereczko
- W kreskówkach też się złoszczą!
- Co czujemy, gdy…?
W ramach części drugiej „Akceptuję emocje”, uczniowie zrealizowali następujące zadania:
- Kto się cieszy, ten skacze do góry!
- Pamiętnik uczy systematyczności!
- Jestem, więc czuję.
- Widzę, słyszę i czuję!
- Co czuje mysz?
- Tu czuję smutek, a tam szczęście.
- Żywimy się emocjami.