Podsumowanie innowacji - EMOCJE - VI 2024 PSP w Krzętowie

Podsumowanie innowacji pedagogicznej "Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje’’

Innowacja pedagogiczna "Nazywam, rozpoznaję i akceptuję emocje" była prowadzona w roku szkolnym 2023/2024 w miesiącach wrzesień-maj w klasach II-III. Celem tej innowacji było:

  • zwiększenie świadomości uczniów na temat emocji,
  • rozwijanie zainteresowania wnętrzem, swoimi odczuciami, ich genezą oraz możliwościami radzenia sobie z napotykanymi emocjami.

Stała i systematyczna nauka nazywania poszczególnych emocji, ich identyfikowania i uświadamiania sobie, że są one potrzebne i naturalne, wpłynęła pozytywnie na dalszy rozwój osobowości uczniów oraz poprawiła ich samoocenę. Innowacja zakładała zarówno pracę w grupie jak i indywidualną. Uczniowie realizowali zadania z wykorzystaniem różnorakich metod pracy (np. drama, pogadanka, dyskusja, burza mózgów, metoda projektów).

W ramach części „Nazywam i rozpoznaję emocje” grupa zrealizowała następujące ćwiczenia:

  • Układamy emocje
  • Emocje w sieci
  • Lustereczko
  • W kreskówkach też się złoszczą! 
  •  Co czujemy, gdy…?

W ramach części drugiej „Akceptuję emocje”, uczniowie zrealizowali następujące zadania:

  • Kto się cieszy, ten skacze do góry!
  • Pamiętnik uczy systematyczności!
  • Jestem, więc czuję.
  • Widzę, słyszę i czuję!
  • Co czuje mysz?
  • Tu czuję smutek, a tam szczęście.
  • Żywimy się emocjami.